Σάντα Πόρι

July 24, 2008

Ο νέος άγιος σερίφης που θα μας σώσει από την ηθική παρακμή

Filed under: bloggin',κλαυσιγελως — santapori @ 4:37 am
Ο ΝΕΟΣ ΣΕΡΙΦΗΣ ΑΝΟΙΓΕΙ ΚΑΙΝΟΥΡΙΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ
ΣΤΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΤΩΝ ΜΠΛΟΓΚΣ

Ένας νέος γραφικός σερίφης περιπολεί στην πόλη. Στη μικρή κοινωνία της Πάρου, με την τεταμένη σκανδάλη του λόγου βουτηγμένη πρώτα στη λάσπη, πυροβολεί αήθης ό,τι κινείται κόντρα στα μικροπολιτικά του πιστεύω και τις ατελέσφορες και αμετροεπείς κομματικές φιλοδοξίες του. Στα λογύδριά του και στις καταγγελίες του συχνά αποκαλύπτει τα κακώς κείμενα της τοπικής αυτοδιοίκησης, μα συνηθέστερα υφέρπει η μισαλλοδοξία και η πολιτική της λάσπης.

Δε θα αναφερόμασταν ποτέ στο διαχειριστή (ή στους διαχειριστές) του συγκεκριμένου μπλογκ, που αυτοαναιρείται αποκαλούμενος “φιλελεύθερος”, αν δεν είχε αναφερθεί στα του ιστολογίου μας για δεύτερη φορά, μετά από τις αστείες κατηγορίες για το σχολιασμό μας (εδώ κι εδώ) σχετικά με τον κ. Ραγκούση και το δημοτικό υγειονομικό αεροσκάφος της Πάρου. Και μάλιστα με μία εξωφρενικά κοντόφθαλμη λογική, ριζικά αντίθετη προς την δημοσιογραφική επάρκεια και την επιστημονική κατάρτιση μετά διπλωμάτων που επικαλείται κατά καιρούς: σκαλίζει εξονυχιστικά τα κείμενα, τα βάζει στη δική του ηθικοπολιτική πλάστιγγα και αποφαίνεται αν θα τα εκθέσει στους ομοϊδεάτες (και μη) σχολιαστές ως βορά για να τα κατασπαράξουν.

To άγιο άρθρο του σερίφη εδώ και στην αρχική του μορφή (με τη φωτό που αφαιρέθηκε) εδώ

Θα’ ταν πολύ απλό και συνάμα αφελές να λοιδωρήσει κάποιος πολλά από τα γραφόμενα στο μπλογκ fileleutheros. Ακόμα και μια απλή ανάγνωση θα αρκούσε για να διαπιστώσει κανείς την αμετροέπεια και τη γραφικότητα. Δε θα το κάνουμε όμως. Κι αν, όπως ισχυρίζεται ο κύριος διαχειριστής του fileleutheros, κομψότητα είναι η ηθική του καθενός, αφήνουμε την ασχήμια να επωάζεται ανάμεσα στους αήθεις χαρακτηρισμούς του και στα κακοπροαίρετα κείμενά του, με τα οποία οι πολιτικά συνδαιτημόνες καγχάζουν και όλοι οι υπόλοιποι μειδιούν, αναρωτώμενοι αν ο υπότιτλος “το παλαιότερο μπλογκ της Πάρου” της επικεφαλίδας “Φιλελεύθερος: Πολιτική και Πάρος” επιτρέπει να αποκαλούμε το συγκεκριμένο μπλογκ “το παλιομπλογκ της Πάρου”.

Η προσωπική άποψη του καθενός είναι αναφαίρετο δικαίωμα στη σύγχρονη δημοκρατία, και ο διάλογος είναι συστατικό της, ο οχετός, όμως, που εκτοξεύεται από τα σχόλια του συγκεκριμένου ιστολογίου απέχει πολύ από το να χαρακτηρισθεί κοινωνός δημοκρατίας, κάτι που έχει πολλάκις σχολιασθεί και στο ίδιο το μπλογκ fileleutheros από σχολιαστές του.

ΓΙΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΦΟΡΑ:

Το antiparos-blog δεν φτιάχθηκε για να προσελκύσει ψηφοφόρους, ούτε για να εκφράσει συλλογικές πεποιθήσεις, ούτε για να συνεργασθεί με άλλα blogs, δημοσιογράφους, δημοσιογραφίσκους και δημοσιογραφίζοντες.

Αποτελεί την πρωτοβουλία ελαχίστων που στην πορεία πλήθυναν, προκειμένου να παρουσιάσουν τη δική τους οπτική από εικόνες του νησιού τους και του κόσμου γενικότερα, δρώμενα από τις ζωές τις δικές τους και των παραδίπλα και σκέψεις για ζητήματα που μας αφορούν είτε άμεσα είτε έμμεσα. Έτσι, με τη ρομαντική έννοια της επικοινωνίας. Και με μια αίσθηση πως ο κόσμος αλλάζει και εκτός πολιτικών εδράνων και θώκων, αλλάζοντας πρώτα ο καθένας με τη στάση του το μικρόκοσμο όπου ζει και κινείται.

Αυτά μπορεί να είναι ψιλά γράμματα για τους επικριτές και τους αναμοχλευτές της πολιτικής διάρροιας. Όλοι αυτοί, όμως, που αναγνωρίσανε στο antiparos-blog την ποιότητα που του αναλογεί, το συστήσανε (Νέα, Ελευθεροτυπία, Καθημερινή), άλλοι το διαφημίσανε και κάποιοι το έκαναν σύνδεσμό τους (link).

Είναι δε τέτοιο το παραλήρημα, που κατηγορούνται άλλα μπλογκς ότι βάλανε το antiparos-blog σε “περίοπτη θέση”, απλά και μόνο επειδή τηρήθηκε αλφαβητική ταξινόμηση…Ήδη η επισκεψιμότητα του ιστολογίου έχει ξεπεράσει τις αρχικές προσδοκίες και αυτό φαίνεται πως δημιουργεί προσεταιριστικές διαθέσεις ή, αν αυτό δεν είναι εφικτό, διαθέσεις κανιβαλλισμού, όπως στη συγκεκριμένη περίπτωση.

Και μια που κομψότητα είπαμε/είπατε πως είναι η ηθική του καθενός ας αφήσουν όλοι τα φληναφήματα, τις απειλές και τις ψευδοεπάρσεις. Οι κοινωνίες των νησιών είναι πολύ μικρές και παρά την εξαντλήσιμη δυναμική τους κρίνουν τα πρόσωπα καλύτερα από τον καθένα για το πόσο κομψός είναι. Ή το πόσο γραφικός.

Σχετικά με την εκκλησιαστική ευθιξία όσων αντιδρούν στην επίμαχη καταχώρηση με τις οιμωγές που φέρουν τίτλο “ιερή αγανάκτηση“, θα περίμενε κανείς τουλάχιστον ανεκτικότητα, καθώς είναι φανερή η σκωπτική διάθεση του κειμένου, που ωστόσο καθρεφτίζει την υπερβολικά προκλητική θρησκευτική περιβολή της πολιτικής, ειδικά τον τελευταίο καιρό. Για έλλειψη χιούμορ στους επικριτές μπορεί κάποιος να κάνει δικαιολογημένη αναφορά, αφού οι νεοχριστιανοί και οι ακροδεξιοί δε φημίζονται για αυτό (εκτός αν τα σχόλιο για τον Κάραζιτς ή την ομοφυλοφιλία των αριστερών εκληφθούν ως χιουμοριστικά). Για έλλειψη φαντασίας, ωστόσο, κανείς δε μπορεί να κατηγορήσει το blog fileleutheros, αφού αναγνωρίζει πίσω από τα γραφόμενα τον Σόρος, τον Ομπάμα, τους αντιεξουσιαστές, τους αντιπάλους του Ραγκούση, της Μαννέτα και του Λεβεντάκη, του Καρατζαφέρη, του Βορίδη, του Μπάτμαν, των Jedi και του Ντόναλντ Ντακ. (Παρεπιπτόντως, το naxios.blogspot αντιγράφει σήμερα κάτι για εξωγήινους στη Νάξο, – να αναμένουμε και νέα ιερή αγανάκτηση προς το εν λόγω άρθρο που αμφισβητεί την ελληνικότητα του αστρικού γαλαξία;)

Ελπίζουμε να μην ξαναχρειασθεί να κυλίσουμε σε τέτοιας μορφής συνδιάλεξη με το γειτονικό αλλά τοσο μακρινό blog. Ούτε μας απασχολεί αν θα μας βάλει ποτέ στα παροιμιώδη links του ο fileleutheros, αφού κάτι τέτοιο θα σημαίνει και την ποιοτική απαξίωση του ιστολογίου μας. Αν θέλαμε, επίσης, θα τον είχαμε βάλει και εμείς links στα δεξιά μας.

Ή μήπως στα αριστερά μας; Ας αποφασίσει ερήμην ο Άγιος Φιλελεύθερος…

Ο ΑΓΙΟΣ ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΟΣ,
ΠΡΟΣΤΑΤΗΣ ΤΩΝ ΜΙΣΑΛΛΟΔΟΞΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΚΡΥΠΤΟΦΑΣΙΣΤΩΝ,
ΕΝΩ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙ ΝΑ ΕΠΙΒΑΛΛΕΙ ΤΗ ΛΟΓΟΚΡΙΣΙΑ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΤΩΝ ΜΠΛΟΓΚΣ
Advertisements

Leave a Comment »

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Create a free website or blog at WordPress.com.

%d bloggers like this: